Istnieje na rynku wiele form wynagrodzenia agentów nieruchomości. Niektórzy pobierają prowizję od transakcji, inni stosują stałą opłatę za usługi pośrednictwa, niezależnie od wartości. Jest tez grupa agentów, która preferuje miesięczne wynagrodzenie za swoje usługi. Chcielibyśmy jednak skupić uwagę na jednostronnym modelu wynagrodzenia dla pośrednika. Jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania ? O tym poniżej.
Z życia wzięte….
W ostatnim czasie w naszej agencji sprzedawaliśmy dom jednorodzinny z pięknie zagospodarowaną działką. Warunki umowy z klientem opierały się właśnie na wynagrodzeniu jednostronnym. Nieruchomość znajdowała się w bliskim sąsiedztwie lasu i była gotowa do wprowadzenia, więc spodziewaliśmy się wielu zainteresowanych. Tak też się stało. Telefon nie przestawał dzwonić, odkąd oferta trafiła na rynek. Postanowiliśmy zorganizować dzień otwarty nieruchomości. Przybyło wielu oglądających. Otrzymaliśmy kilka ofert. Ostatecznie kwota, za którą dom został sprzedany przekroczyła cenę ofertową, co zdecydowanie można uznać za sukces agencji. Ponadto brak prowizji dla klienta kupującego sprawił, że osoby zainteresowane zakupem były w stanie więcej przeznaczyć na zakup przedmiotowej nieruchomości, co z całą pewnością było zgodne z interesem naszego klienta.
Podsumowując
Praca na wynagrodzeniu jednostronnym niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla pośrednika jak i jego klienta. Taki rodzaj wynagrodzenia charakteryzuje przejrzystość, co sprawia, że warunki współpracy są łatwe do uzgodnienia dla jednej i drugiej strony. Agent ma motywację do osiągania jak największych rezultatów oraz podejmowania dodatkowych wysiłków w celu zwiększenia swoich zarobków. Praca w modelu jednostronnym eliminuje potencjalne konflikty interesów. Dzięki stałemu wynagrodzeniu agent może w pełni skoncentrować swoją uwagę na procesie sprzedaży i obsłudze klientów. Należy jednak pamiętać, że jednostronne wynagrodzenie wymaga bardzo dobrej znajomości rynku nieruchomości, oraz zdolności sprzedażowych. Praca w tym modelu jest bardzo satysfakcjonująca, wymaga jednak dużo determinacji i zaangażowania ze strony pośrednika, o czym warto pamiętać podczas ustalania takiej formy współpracy.